hello! Im Sim Simi
kisahjalananaku

PREPARATION FOR AIDILADHA 2012
Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulilah syukur ke hadrat Ilahi dengan limpah kurnianya kita masih bernafas di muka bumi ini.. Pejam celik, pejam celik, celik tak pejam2 lagi sehari jerk kita seluruh umat Islam akan menyambut HARI RAYA AIDILADHA.. Wahh seronoknya nak raya kan.. Tapi tuh lar sejak da makin BESOR ni payah bebenor nak kumpol duit raye banyak2.. Hhhaaaiissshhh nak buat lagu mane kan.. Tapi aku bukan nak story pasal duit raya tapi pasal preparation tok raya ni.. Adoyaiiii mentang2 aku penganggor terhormat kat rumah ni, so aku lah orang yang paling buzy ok.. Sista2 n bro2 aku pandai betol, nak raya nanti baru nak balik.. Gggggrrrr BENGKEK betol hati aku.. =_="


Ni namenyer LEMANG HANGOS.. HAHA.. Korang nampak jerk macam tuh tapi dalam dier sedap ok!.. Tak percaye??.. Memang tak suruh percaye pon.. HUAHUAHUA.. Wei tapi sumpah memang lemang ni sedapppppp.. Bapak aku beli kat orang yang tiada bernama ( sebab tak tau name dier..HEHE).. Kwanggg3 kantoi bukan buat sendiri.. RM8 jerk sebatang, lemang sedap macam ni kat SEGAMAT jerk ade.. So agak2 kalo mengidam tuh jangan tunggu lame2, search segamat kat google.. HAHAHA.. Bapak aku ni pon semangat giler da beli awal2.. EXCITED nak raye ler tuh ek.. LALALALA :P


Haaaaa tuh dia sembelih ayam macam nak buat KENDURI.. Sebelom nak sembelih ayam ni memang MENCABAR hati, perasaan, jiwa dan keperempuanan aku.. Nak tangkap punyer lar payah.. Macam tau2 jerk nak kena sembelih.. Selalu punyer lar baik makan kat tangan.. Habis calor-balor tangan aku sampai luka2.. Mane tak nyer, da tangkap dier patok tangan aku, meronta2 mintak tolong kawan dier,kuku dahlar panjang.. Hhaaiissshh burok perangai betol tak potong kuku.. Tapi akhirnye korang2 tumpas jugak kat tangan aku.. KIHKIHKIH.. Yang sembelih abang aku lar, kalo aku yang sembelih mau terputos teros leher dier..


WOW!!!.. Ni memang FEVRET aku DAGING LEMBU.. Kalo time raye ni memang MAKANAN WAJIB kat atas meja makan rumah aku.. Mesti larh rumah aku, takkan rumah sebelah pulok kan.. HAHA.. Family aku SELALU dan SENTIASA akan buat sup.. Mak aku buat sup memang AWESOME.. Takde orang lain boleh kalahkan mak aku.. Tak percaye??.. Ha yang nie korang memang kena percaye tau, memang sedap.. LIKE 1000x.. Credit for my mom.. Muaphx!! 

Tapi dalam kite beronok-ronok nak sambot raye ni, kite kena ingat jugak orang yang kurang bernasib baik.. Beraya lar dalam keadaan SEDERHANA dan BERSAHAJA.. JANGAN SAMPAI MEMBAZIR.. Tak memasal da jadik kawan SYAITONNN.. HAHA.. Kalo ade lebih tuh hulor2 kan sket kat orang yang kurang mampu tuh.. Besor pahale tau !.. Akhir kate, cek lar pape yang patot sebelom gerak nak balik kampong or nak pegi shopping.. Esok Raya QURBAN, jangan korang pulok yang jadik KORBAN :D

SEBUT RAYA KITA HOORAY..!
LEMBU, KAMBING SAY NO WAY..!
AYAM, ITIK START RUN AWAY..!
AIDILADHA NOW ON THE WAY..!

SALAM AIDILADHA KEPADA SELURUH UMAT ISLAM

p/s : thanx to RAFIQUE ZAINUDDIN sebab aku copy paste pantun dier kat FB ^_^

|